Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO PV i UGT-PV registren la convocatòria de vaga general per al 8 de Març

    La convocatòria de vaga general de dues hores per torn per al pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, ha sigut registrada aquest matí a la Direcció General de Treball per la secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional de CCOO PV, Cloti Iborra; la secretària de Formació, Ocupació i Igualtat de la UGT-PV, Pilar Mora; i els secretaris d’Organització de CCOO PV i UGT-PV.

    20/02/2018.
    Temas
    Tino Calero i Pilar Mora d'UGT-PV i Cloti Iborra i Rafael Córdoba, de CCOO PV

    Tino Calero i Pilar Mora d'UGT-PV i Cloti Iborra i Rafael Córdoba, de CCOO PV

    La vaga tindrà lloc entre les 11.30 h i 13.30 hores per als treballadors i les treballadores que tinguen jornades partides i jornades continuades de matí; entre les 16.00 h i les 18.00 hores per als qui tinguen jornades continuades en torn de vesprada. Els qui realitzen jornades continuades en torn de nit podran secundar la vaga en les primeres dues hores del torn. Aquests horaris podran ser adaptats a les circumstàncies de les diferents empreses i sectors.

    Els objectius de la vaga, arreplegats en el document de la convocatòria inclouen:

    - Rebutjar la desigualtat i discriminació que pateixen les dones en el mercat laboral, i en particular la bretxa salarial.

    - Rebutjar la cronificació de l’atur femení al nostre país.

    - Rebutjar radicalment la violència masclista i la insuficiència de mesures (en tots els àmbits, però amb especial consideració en el laboral) per a la protecció de les víctimes de violència de gènere.

    - I rebutjar la insuficiència de les polítiques d'igualtat de gènere del Govern d'Espanya.

    CCOO PV i UGT-PV criden als treballadors i a les treballadores a participar en la vaga per exigir a les institucions democràtiques de l'Estat actuacions concretes que posen fi a l'explotació laboral afegida que pateixen les dones i les diferents formes de violència de les quals són víctimes. Mesures com:

    Crear un grup de treball permanent, en el qual participen Govern i interlocutors socials, per corregir la bretxa salarial, actuant prioritàriament sobre els dos factors laborals que expliquen en major percentatge la bretxa salarial de gènere: la feminització de les jornades parcials (i la masculinització de les jornades completes) i la masculinització dels complements salarials.

    Iniciar un procés de diàleg social tripartit per escometre les reformes legals necessàries, en concret una Llei d'igualtat salarial.

    Encomanar al Pacte de Toledo un estudi on es quantifiquen les desigualtats i discriminacions de gènere en el sistema de protecció social, així com de les possibles mesures correctores a curt i mitjà termini, amb càrrec –si escau- a finançament complementari.

    Pla de xoc per l'ocupació que tinga en compte la dimensió de gènere: fomentar ocupació i de qualitat i atendre les situacions més vulnerables i precàries, aturades de llarga durada, majors de 45 anys, sense ocupació anterior o aturades amb menors a càrrec.

    Millorar les prestacions per atur i establir una Renda Mínima Garantida com a nou dret subjectiu, per a rescatar de la situació d'extrema necessitat 2 milions de persones, de les quals el 70 % són dones.

    Establir l'obligatorietat de negociar plans d'igualtat en empreses de menys de 250 treballadors, que és el que estableix ara la norma.

    Socialització plena dels costos de les tasques de les cures i un repartiment igualitari de les seues càrregues entre homes i dones.

    Sistema educatiu que promoga principis d'igualtat de gènere en les aules, en l'elecció de les carreres acadèmiques i en les eixides professionals.

    Engegar amb urgència el Pacte d'Estat en matèria de violència contra les dones, amb especial interés en les mesures dirigides a millorar els drets socials i laborals de les dones víctimes de violència.

    Aprovar reformes legals perquè les dones víctimes de violència de gènere no resulten perjudicades per aqueixa raó en el seu àmbit laboral.